Sunday, July 24, 2011

Kenduri..


Malam tadi ada kenduri kesyukuran kat umah bos.. Tak sure pulak kenduri kesyukuran sempena apa.. Mungkin untuk company, mungkin juga untuk menyambut bulan Ramadhan yang bakal menjelma seminggu dari sekarang.. Walau apapun sebabnya, yang jelas ianya adalah sebagai tanda kesyukuran di atas rezeki yang telah ALLAH limpahkan selama ini.. Alhamdulillah..

Biasalah, majlis bermula selepas waktu Isyak.. Jemputannya jemaah masjid sebab bos aku pun salah seorang AJK masjid kat sini.. Aku sampai dalam kul 8 malam, punyalah awal.. Yang ada sedara mara bos aku je la.. Tapi takpe, sebab dah kenal, kira ok je walaupun aku sorang-sorang takde geng.. Tolong le apa yang patut.. Ding dong ding dong, majlis start kul 9.30 malam.. Habis baca Yasin dan doa dalam kul 10.15 malam.. Baru le sesi makan.. Alhamdulillah, kenyang.. Lady boss aku siap suh tapau lagi apa yang aku nak bawak balik..kihkihkih.. Perut kecik, makan nasi je dah kenyang.. Kuih muih tak jamah lagi.. So, apalagi, tapau le karipap, tepung pelita, cara, popia, kole kacang.. Amboiii..banyaknya.. Pantang di offer ye, laju je..hehe..

Ingatkan lepas makan nak balik, tiba-tiba lady boss aku sibuk nak packing makanan lebih untuk dibagi pada sedara-mara.. Banyak tu makanan lebih.. So, balik umah awal pun bukannya ada apa, tolong le packing sekali.. Last-last kul 1 pagi tadi baru siap.. Mak ooiii, macam orang merewang wat keje kawin.. Tapi seronok gak wat keje sama-sama, ramai-ramai.. Akhirnya kul 1.15 pagi tadi sampai umah.. Nasib baik jarak umah 5 minit je naik kete..hehehe.. Dah sampai umah mata pulak tak mau lelap.. Ni yang dok menaip pagi-pagi buta ni.. Sambil layan channel 142 kat Astro.. Channel Indonesia yang free sebulan tu.. Sementara free layan aje la.. Best jugak citer-citer yang ditayangkan..hehehe.. Kuih karipap pun ada lagi ni.. Favourite aku tu.. Dan Huda juga.. Nenek bagitau Huda suka makan kuih karipap.. Alahai, teringat kat Huda bila tengok karipap ni.. So, apalagi? Makan yuk.. Enak tenan!!






0 Kata-Kata Hikmat: