Tuesday, January 31, 2012

1N2D..


Wah, lamanya tak update blog ni.. Hampir2 sebulan la kot sebab esok dah bulan baru..hehehe.. Biasalah, ceritanya hari2 ada.. Macam2 kisah berlaku.. Tapi nak menceritakannya semula tu kadang2 malas bebeno.. Last2 basi jek citer tu sebab citer lain dah kuar..hahaha.. So sebelum mood aku nak bercerita pasal citer ni padam, baik aku cepat2 terjemahkan di dalam blog ni.. Peh!! Bahasa sangatlah mengkagumkan..kehkehkeh..

Sebenarnya aku nak citer pasal satu program variety show Korea.. Well, seperti yang diketahui, aku ni pun tengah mabuk Korea gak.. Tapi bukan k-pop tu ye.. K-pop tu adalah layan gak sikit2.. Drama pun tengok jalan citer gak.. Kalo pada aku boring jek, aku tukarlah channel lain..hahaha.. Seriously lepas Marry Me Mary, takde drama Korea yang aku tonton sebab tak best kot.. Pada aku la sebab tak penah tengok sampai abis satu episod tu..hahaha.. Yang aku layan sekarang ni program2 variety diorang.. Macam Immortal Songs yang aku pernah citer sebelum ni.. Memang bestlah walaupun aku tak faham apa yang diorang nyanyikan.. Pastu Let's Go Dream Team.. Yang ini sport game di kalangan artis dan celebriti.. Dan yang tengah menjadi kegilaan sepupu2 aku, Running Man.. Kalo ada langgan Astro Beyond, bolehlah tengok program ni tapi kalo Astro biasa tu tak dapatlah.. Aku plak Astro biasa je, so kalo nak tengok, kat youtube je la.. Syok gak layan, sape cepat selesaikan misi, dia menang.. Kira macam race gak la.. Lain kali aku citer k.. Sebab aku nak citer pasal rancangan lain.. 1N2D..

Apa tu ek? One night two days.. Rancangan ni tentang celebriti yang meneroka ke seluruh Korea Selatan untuk mencari tempat2 menarik kat sana untuk diperkenalkan kepada penonton.. Hasilnya memang banyak la tempat2 cantik dan menarik yang diorang jumpa.. Tapi kadang2 perjalanan diorang sangat mencabar.. Terperangkap dalam salji, perjalanan sangat lama dan jauh.. Ini ala-ala survival program la.. Pastu nak makan pun kena buat sesuatu, bukan free semata-mata.. Makanan disediakan cuma diorang kena fight untuk dapatkan makanan tu.. Misalnya ada game, kena menang game tu baru boleh makan.. Pastu waktu malam ada Buk-bol-buk game.. Untuk tentukan sape tido kat luar dan sape tido kat dalam umah.. Bayangkan la kalo tido kat luar tanpa ada khemah, dalam sleeping bag je.. Kawasan shoot pulak kat kawasan hutan, laut, gunung ganang.. Sejuk siot!!! Lagi2 kalo musim sejuk.. Dan adakalanya kalo kalah kena terjun dalam laut dalam musim sejuk.. Gila punya sejuk.. Kiranya diorang ni mencuba kehidupan orang lain.. Yelah, artis kan, mana ada susah payah nak hidup.. Kiranya macam ni diorang akan lebih menghargai kehidupan dan apa yang diperolehi..

Member2 dalam program ni, Kang Ho Dong, Lee Su Geun, Kim Jong Min, Eun Ji Won, Lee Seung Gi dan Uhm Tae Woong. Diorang semua ni bukan ahli asal, cuma 4 orang yang pertama je ahli asal. Seung Gi dengan Tae Woong join kemudian. Tapi Kang Ho Dong dah keluar start Oktober 2011 atas sebab-sebab peribadi. Program ni best tau.. Macam2 gelagat ada.. Masing2 ada karakter sendiri.. Oklah, aku akan citer pasal diorang ni.. Tapi untuk ahli-ahli yang masih ada la ye.. Walaupun aku tonton masa Kang Ho Dong masih join show ni, tapi malaslah nak komen pasal dia.. Tak minat..hahaha..

Yang paling aku suka Taewoong sebab dia ni relax je.. Pemalu camtu la dan tak banyak cakap.. Muka dia ala2 adik aku tapi adik aku lagi hensem la..hahaha.. Tapi kalo main game dia selalu kalah.. Kesian sangat bila tengok dia tak dapat makan.. Muka dia tu innocent, tu yang buat kita pun sedih.. uhuk uhuk..

Seunggi ni aku rasa dialah yang paling genius antara semua ni.. Dia ni pantas berfikir.. Selalunya dialah yang dapat selesaikan masalah.. Kalo ada kuiz atau puzzle, dia yang paling cepat bagi jawapan..

Jiwon pulak macam budak2 sikit.. Tak banyak cakap gak dan kadang-kadang blur.. Tapi dia ni kadang2 unexpected.. Dia boleh jadi bijak tetiba dan sengal tetiba..hahaha..

Sugeun pulak versatile.. Dia ni comedian sebenarnya.. Tapi walaupun dia suka buat lawak dia ni bijak jugak sebenarnya.. Apa2 game dia boleh menang.. Walaupun badan dia agak gempal pendek, dia boleh main macam2 sport.. Dan selalu memberikan plan yang bagus..

Akhirnya Jongmin.. Ha, ni paling best.. Bendul dan kelakar..hahaha.. Dia ni kelakar tahap gaban.. Tapi kalo buat sesuatu dia memang bersungguh-sungguh.. Cuma kadang-kadang endingnya lawak giler.. Macam contoh kat bawah ni.. Dia tengah compete dengan Seunggi dalam satu game untuk dapatkan makanan.. Tengok camne dia bersungguh-sungguh tapi akhirnya.. Takde subtitle tapi confirm korang pun akan gelak pecah perutnya tengok video ni.. So apalagi, layannnnn..




credit to : qasehnurani




0 Kata-Kata Hikmat: