Thursday, October 4, 2012

Saengil Chukha Hamnida Bie..^_^



Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.. Segala puji bagi ALLAH, tuhan sekalian alam kerana dengan izin-Nya aku masih lagi bernafas di muka bumi pada hari yang bertuah ini.. Terima kasih ya Rabb..

Oppss..mesti ada yang dah tanya Mr. G apa maksud title entry tu kan? Hehehehe.. Sebenarnya pada tarikh ni, 33 tahun yang lepas seorang bayi perempuan yang di beri nama Habibah binti Othman telah di lahirkan ke dunia ini.. So, maksud title tu 'Happy Birthday Bie'.. Saje je letak dalam bahasa Korea, gara2 penangan Running Man.. Boleh gitu? Ala, bukannya tak suka bahasa ibunda atau cuba mengagungkan bahasa asing, sekali sekala apa salahnya kan.. Biar hidup ni variety sikit..hehe..

Wahh, dah 33 tahun rupanya aku hidup kat dunia ni.. Lama tu.. Tapi rasa macam masih 20 tahun je..;p. Tak sedor diri tu namanya, perasan je lebih..hahaha.. Biasalah kan, usia makin lama makin meningkat, memang tak dapat di tahan2 tapi apa yang ada dalam jiwa kita yang akan mempengaruhi penampilan kita.. Kalo hati sentiasa ceria, tak stress tak mustahil kita akan nampak lebih muda dari usia sebenar.. Betul tak? Dan bagi aku pulak disebabkan badan yang kecil ni aku selalu di salah anggap lebih muda dari usia sebenar.. Padahal kekadang jumpa orang kita yang akak tapi orang panggil adik.. So muda you.. Well, I like..hihihihi..

Tapi walau apapun, kita takkan hidup selamanya di dunia ni.. Dunia ni cuma sementara je.. Tempat kita mengumpul amal untuk di bawa ke akhirat nanti.. Aku ni bukannya banyak amalan baik pun tapi aku berharap mulai saat ini ALLAH akan Membimbing dan Memandu aku untuk melakukan perkara2 yang disukai dan diredhai-Nya.. Agar aku tidak malu untuk bersemuka denganNya di hari pengadilan kelak..


"Ya ALLAH, dengan izin dan limpahan rahmat-Mu aku masih lagi bernafas di atas muka bumi-Mu ini.. Sebahagian besar usiaku telah dihabiskan dengan kekhilafan dan pengabaian terhadap-Mu.. Aku memohon kepada-Mu jadikanlah sebahagian usiaku yang masih tinggal ini di dalam kasih sayang-Mu.. Agar aku sentiasa berada di bawah jagaan-Mu daripada melakukan perkara2 yang Kau murkai.. Ameen ya Rabbal 'Alameen."


Orang pertama wish birthday aku adalah kak Shima @ my MAA Takaful agent.. Tapi semalam la dan secara kebetulan dia dapat tahu.. Dia datang jumpa aku nak bagi polisi then aku cakap le nape tak datang hari ni.. Then dia tertanya-tanya ada apa dengan hari ini? Birthday ke? Aku just senyum2 je.. Then dia check sendiri dalam polisi tu since semua information ada.. Hahahaha dia pun tau secara kebetulan.. Dan semalam dia bagi brooch set as a gift to me as her new client.. But since today is my birthday, consider that as birthday gift la..hehehe.. Brooch yang kat previous entry tu.. Cantik kan? Aku ni jarang dapat present masa birthday.. Bukan tak pernah, tapi boleh kira la berapa kali.. Ala, selalunya ingat sendiri je today is my special day.. Kalo ada yang ingat and wish, Alhamdulillah.. Kalo takde pun takpe.. It's ok..hihi..

And last night at 12 am, on the beginning of new day @ my birthday, somebody called me.. Long distance call just to wish me my birthday.. Even celebrate my birthday with his nephews and nieces there.. U are so sweet dear.. Thank you so much for calling me and remember my special day.. Saranghae..^__^








0 Kata-Kata Hikmat: