Wednesday, May 26, 2010

Citer Korea Yang Pernah Aku Tonton..


Aku suka tengok citer Korea sebab kadang-kadang citer yang mereka buat sangat terperinci dan ada motif.. Walaupun sekadar untuk hiburan tapi ada pengajaran di sebalik cerita yang digarap dengan bagus sekali..(ceh!! ayat tak hengat.. kalo cikgu BM aku baca ni, mesti dia bangga..hahaha..)

Tapi memang pun citer-citer Korea ni tak kurang hebatnya.. Kalo yang sedih tu memang sedih bebetul.. Sampai buat ayaq mata, ayaq hidung suma kuaq.. Kalo yang kelakar tu, memang pecah perut dibuatnya..hehehe..

Antara citer-citer Korea yang pernah aku tonton ada dalam list bawah ni. Dan aku suka sebab kebanyakannya kelakar. So, seronok le menontonnya. Tapi yang no. 1 ni memang buat aku menangis bagai nak rak sebab sedih giler..

1. Windstruck
2. My Sassy Girl
3. Tsunami in Haeundae
4. My Wife Is a Gangster
5. My Wife Is a Gangster III
6. Oh My God
7. 100 Days with Mr. Arrogant
8. Marrying the Mafia II
9. Speed Scandal
10. Kidnapping Granny K
11. My Girlfriend is an Agent
12. 200 Pounds Beauty
13. The Guard Post / GP506
14. The Host
15. Rough Cut
16. The Way Home
17. My Tutor Friend


Mmm..ini je la yang aku ingat.. Tapi memang best2 citer ni semua.. Pada aku la.. Terutamanya citer-citer komedi.. Tapi orang lain tak tau le pulak.. Lain orang lain citarasanya..hehehehe..



0 Kata-Kata Hikmat: