Saturday, May 22, 2010

Shahir Juara AF8..


Aku baru je abis tonton konsert akhir Akademi Fantasia musim ke-8 (AF8). Dan seperti yang aku jangkakan dan aku harapkan, Shahir adalah juaranya.. Tak sia-sia pengundi mengundi Shahir masuk semula ke dalam pertandingan.. Tapi masa Shahir berjaya masuk semula ke dalam pertandingan, aku dah agak dah mamat ni ada ramai peminat dan harapan untuk dia bergelar juara memang sangat cerah.. Oppss..aku tak pernah undi sesiapa ye..:D

Aku ingat lagi dalam diari AF8, Shahir kata kat Daus yang dia tak nak tersingkir terlalu awal dalam AF8 ni. Dia nak orang nampak bakat dia. Akhirnya memang ko akan tetap diingati Shahir ooiii.. Sebagai juara AF8.. Dah rezeki ko.. Alhamdulillah...

Sebenarnya aku takdelah mengikuti sangat AF8 ni. AF musim lepas-lepas pun lagilah aku tak pernah ikuti sebab masa tu takde Astro kat umah.. Tapi bila dah ada ni, tengok gak..hehe.. Cuma kalo minggu-minggu sebelum ni, aku memang tak tonton konsert live setiap hari Sabtu sebab Astro suka ulang tayang banyak kali tapi malam ni sebab final, aku saja je tengok. Nak tau jugak sape yang jadi juara..hehehehe..

Antara ramai-ramai pelajar AF8 ni, aku suka Shahir dengan Adira. Shahir ni dulunya anggota kumpulan nasyid Saujana. So, memang jenis budak yang baik dan 'suci' bak kata Pak Nil tadi.. Cuma dia ni pemalu sangat dan keras sikit kalo bab-bab menari ni.. Tapi walaupun camtu dia tetap sabar dan terima walaupun kena marah, kena 'dera' dengan cikgu-cikgu di akademi. Aku selalu gak tengok diari AF8. Shahir ni memang tetap dengan sifat humble dia, tak pernah buat hal dalam akademi.. Suara pulak memang jantan giler.. Best tu dengar.. Single Shahir, Kebahagiaan dalam Perpisahan pun best gak, walaupun Adlin cakap macam lagu balada stail lama-lama, ala-ala era 90-an la tu, tapi best apa.. Aku suka dengar lagu tu.. Feeling gak..hehehe..

Adira pulak comel sangat. Suara pun mantap. Persembahan maintain setiap minggu. Persembahan Adira yang paling aku suka masa dia menyanyikan lagu Seri Mersing. Sepuluh kali aku tengok persembahan tu, sepuluh kali bulu roma aku meremang. Memang sedap giler masa Adira nyanyikan lagu tu. Dengan lenggoknya, perfect!! Dapat jadi naib juara pun untung gak, Adira kan? Dapat gak kete..

video


Tapi aku memang suka tengok si Shahir dengan Adira ni. Nampak macam serasi je. Dua-dua baik, tak pernah buat hal kat akademi. Memang suka sangat kalo mereka berdua bersama. Masa mak Shahir datang akademi, Adira siap nak tolong basuhkan pinggan mak Shahir lagi.. Cuba nak ambil hati bakal mak mertua ke? ahaks.. Tapi dalam AF8 ni masing-masing masih mentah, amatur, so semuanya nampak baik-baik je. Tak taulah nanti kalo dah jadi artis terkenal dalam dunia seni hiburan Malaysia, semuanya berubah..

Walau apapun, tahniah diucapkan kepada Shahir.. Semoga tidak akan terleka dan dihanyutkan oleh dunia seni hiburan tanahair...








0 Kata-Kata Hikmat: