Tuesday, May 18, 2010

Windstruck..


Malam tadi agak membosankan, kat tv pun takde rancangan yang best2, so aku pun tanpa membuang masa on laptop dan menonton sebuah citer Korea.. Download dari sumber yang sangat bagus.. Banyak citer-citer dalam tu, takyah beli CD or DVD pun..hehehe..:D

Kisah cinta yang sangat menyentuh hati dan perasaan.. Mungkin ada yang pernah tonton citer ni dan mungkin ada yang minat giler dengan citer ni..hehehehe.. Tajuk citer ni 'Windstruck'..


Dibintangi oleh pelakon wanita 'My Sassy Girl', juga sebuah filem Korea yang tak kurang hebatnya iaitu Jun Ji-hyun dan aktor Jang Hyuk.

Mengisahkan seorang pegawai polis wanita bernama Kyung-jin Yeo (Jun Ji-hyun) yang amat komited terhadap kerjayanya telah tersalah tangkap Myung-woo Go (Jang Hyuk), seorang guru Fizik yang disangkakan seorang pencuri. Setelah pencuri sebenar ditangkap, Kyung-jin tidak mahu meminta maaf kepada Myung-woo kerana prinsipnya yang tidak suka meminta maaf melainkan nama orang itu Maaf..hehehe.. Kyung-jin seorang yang berani dan kuat tetapi kadangkala suka membuat sesuatu tanpa berfikir terlebih dahulu. Seperti yang terjadi pada satu malam ketika Kyung-jin bersama Myung-woo yang menjadi sukarelawan sedang menjaga keamanan bandar, tiba-tiba mereka terserempak dengan kumpulan mafia Rusia yang sedang berurusniaga dadah dan mereka telah terlibat secara tak sengaja akibat sifat Kyung-jin yang suka menyibuk.

Hubungan mereka bertambah rapat dan Kyung-jin tanpa segan silu pergi ke sekolah perempuan di mana Myung-woo mengajar untuk memberikan bekal makan tengahari sambil memberi amaran kepada semua pelajar di situ bahawa Myung-woo adalah boyfriendnya dan siapa yang mengganggu akan mendapat balasan daripadanya. Kyung-jin seorang yang cantik cuma agak lasak dan kasar. Myung-woo pula seorang lelaki yang sangat mengambil berat tentang Kyung-jin. Kadangkala apabila dia menelefon Kyung-jin dan Kyung-jin sedang mengejar penjenayah ketika itu, Myung-woo akan pergi ke tempat di mana Kyung-jin berada hanya untuk memastikan tiada apa-apa akan berlaku kepada Kyung-jin.

Perjalanan cinta mereka nampak natural sehingga mampu menyentuh hati kita. Hingga satu saat mereka pergi bercuti dan Myung-woo hampir-hampir mati lemas di dalam tasik tetapi diselamatkan oleh Kyung-jin. Tetapi sebelum itu ketika berada di atas sebuah bukit saat mereka menikmati hembusan angin, Myung-woo mengatakan bahawa dia sangat sukakan angin seandainya dia mati dia ingin dilahirkan semula sebagai angin.

Akhirnya setelah terselamat dari kematian, ajal benar-benar menjemput Myung-woo. Ketika Kyung-jin sedang mengejar penjenayah, Myung-woo menelefonnya dan kerana bimbangkan keselamatan Kyung-jin, Myung-woo pergi ke tempat Kyung-jin berada. Tanpa disengajakan seorang pegawai polis yang muncul di tempat yang sama tertembak Myung-woo tetapi Kyung-jin menyangka dia yang telah menembak Myung-woo.. Sedihhhhhhhhhhh sangat masa nii.. Meraung bagai si Kyung-jin.. Aku yang tengok ni pun meleleh air mata..hehehehe.. Biasalah, aku ni tak boleh tengok citer sedih-sedih, mesti nangis punya la.. Maklumlah jiwa sentimental..huhuhuhu..

Lepas tu Kyung-jin cuba bunuh diri beberapa kali.. Nak tau apa akhirnya? Tonton le sendiri..hehehehe.. Panjang sangat la nak buat ulasan.. Tapi aku jamin, sape yang suka citer-citer cinta, mesti akan jatuh cinta dengan citer ni.. Sape yang suka tengok citer cinta yang spontan dan natural, aku sarankan tengok la citer ni, memang best.. Tak rugi pun..

Tapi sebelum tengok tu, sediakan tisu banyak-banyak ye.. Sebab aku guarantee, mesti air mata akan keluar macam air hujan..huhuhuhu..:p



Selamat menonton ye..:D






0 Kata-Kata Hikmat: