Thursday, October 13, 2011

Hati-Hati..


Semalam masa aku tengah check fb, terbaca satu citer yang dikongsikan oleh salah seorang friend dalam list aku.. Quite shocking la.. Aiii..minggu ni tak abis-abis terima citer yang mengejutkan.. Nak tau citer pasal apa? Ala, dalam suratkhabar pun ada sebab gambar yang dipaparkan muka depan suratkhabar tapi tak sure suratkhabar apa.. Disebabkan aku ni dah lama tak beli suratkhabar, so tak tau le..


Aduh, sentap gak baca tajuk tu.. Zaman sekarang pun ada lagi orang-orang yang sanggup buat benda-benda camni.. Yelah, hati orang kan, kita mana tau.. Dalam fb pulak semua nak tayang muka.. Macam-macam gambar ada (termasuklah aku..hehe..). Ni yang buat aku terfikir nak keluarkan sume gambar aku ni.. Bukan takut, sekadar berjaga-jaga.. Kadang-kadang kita tak bermusuh pun dengan orang tapi orang yang saja nak cari pasal kan.. Macam tajuk berita tu la.. Pompuan tu dah taknak dah ex-bf dia walaupun ex-bf still cuba-cuba nak baik balik dengan dia.. Dan mungkin jugak disebabkan pompuan ni, ex-bf dia clash dengan gf dia yang sekarang.. So citernya, ex-bf dan ex-gf kepada ex-bf pompuan ni tak puas hati dengan pompuan ni la sekarang (faham x?).. So depa pun menyihir pompuan ni.. Mungkin lain-lain bomoh la kot sebab dah clash kan.. Tapi sian gak pompuan ni kan kalo dah sampai guna sihir ni.. Nauzubillah.. Dijauhkanlah Ya ALLAH.. Walau apapun, citer yang sebenar aku tak tau la..

Cuma apa yang boleh di ambil iktibar kat sini, berhati-hati bila meletakkan gambar sesuka hati di laman web sosial.. Kadang-kadang kita takde niat apa-apa.. Cuma sekadar meletakkan koleksi gambar di album maya tapi orang lain kita tak tau.. Manusia bila tahap kegilaan dah melampaui kewarasan, macam-macam dia boleh buat..

Sekadar renungan untuk diri kita semua.. Semoga kita berada di bawah lindungan ALLAH sentiasa.. Aminn..




0 Kata-Kata Hikmat: