Sunday, December 16, 2012

Amboi Manjanya..



Hari Selasa lepas masa makcik aku datang umah pakcik aku, Adriana and the family pun datang gak.. Tapi Adriana sampai malam, dalam kul 8.30 sebab siang tu memang takde orang kat umah.. Aku dengan makcik aku pegi KL.. Dan yang lain pegi pantai kat Bagan Lalang, Sepang.. Saja pegi jalan2, boring kan dok umah.. Tapi yang keluar dulu kitaorang dan yan paling lambat sampai kitaorang jugak..hehehe.. Melampau sungguh.. Jalan jammed (takde alasan lain..sabo jelah..). Adriana nak datang lepas ayah dia balik dari keje petang tu tapi disebabkan takde orang kat umah, postpone ke malam..

Masa aku sampai umah malam tu Adriana tengah berseronok dengan makcik2 dia (sepupu2 aku) dalam bilik.. Gossip anak dara la tu sebab siap kunci bilik lagi..hihihi.. Aku naik atas terus kidnap Adriana bawak turun bawah.. Maklumlah nekcik nak jumpa.. Happy sungguh budak tecit tu.. Rumah beso, syok betul dia explore.. Tapi ngantuk le pulak.. Bagi susu sebotol, baringkan atas sofa terus tertido.. Tetiba je nangis entah ngigau apa ntah, terus angkat dan baringkan atas riba.. Terus tertido semula.. Riba sape? Mak long dia la ni.. Aku suka tidokan dia atas riba, senang nak enjut2 bila tetiba dia terjaga..

Tapi sejak dah beso ni Adriana suka tido sekejap je.. Dalam setengah jam, cukuplah nak hilangkan rasa ngantuk.. Tapi aritu tengah tido tetiba pulak dia nangis, entah ngigau apa tak taulah.. Pujuk2 tak berhenti terus dukung bawak gi jalan2 dalam rumah.. Takde jauh mana pun, sampai depan TV je..hehehe.. Sampai depan TV stop pun nangis.. Fokus tengok citer kat TV.. Maknanya takkan tido semula la tu.. Mata dah beso balik.. Masa untuk main semula..hehehe.. 

Wahh, banyaknya buku Adriana baca.. Badan dah chubby semula..

Happy je budak tecit ni..

Berkenan dengan toksu ye Adriana? Bukan main laju lagi pergi ke toksu..

Eh, tetiba je landing kat toksu..

Amboi2 bukan main manja lagi dia dengan toksu ek.. Padahal bukan selalu pun jumpa..

Cucu yang terlebih friendly ni..hihihi.. Toksu pun senyum je tengok keletah Adriana..

Tapi Adriana balik malam tu jugak sebab ayah nak keje esok.. Sekejap je la dapat jumpa.. Tak puas nekcik.. In Shaa ALLAH, panjang umur kita jumpa lagi kat Johor nanti bila Adriana balik kampung ye.. ^__^




 

0 Kata-Kata Hikmat: