Thursday, December 27, 2012

Hello.. Hello Jakel..



Apa khabar semuanya? Harap2 semuanya sihatlah ye dalam dok menunggu tahun baru menjelma.. Sedar tak sedar kita dah berada di minggu terakhir dalam tahun 2012.. Sekejap sungguh masa berlalu.. Semoga diri kita akan lebih baik di tahun2 yang mendatang.. In Shaa ALLAH..

Mmm..bila last aku update blog ni ye? Serius aku lupa.. Last week rasanya tapi hari apa entah.. Last weekend pegi umah Adriana.. Ada misi dengan ibu Adriana.. Nak serang Jakel Shah Alam..hahaha.. Sabtu tu dalam hujan2 lebat beserta guruh dan petir, sampai juga kami ke Wisma Jakel.. Dan Alhamdulillah, rezeki kami hari tu dapat parking depan pintu Jakel.. Padahal kalo ikutkan ada kete depan kami yang pun tengah cari parking.. Mungkin dia tak perasan.. Mungkin juga ALLAH dah tetapkan kami akan dapat parking kat situ.. Itulah namanya rezeki.. Alhamdulillah, kita mohon ALLAH Permudahkan, memang Dia Permudahkan segala urusan.. Rabbi Yassir Wala Tu'assir..

Punyalah lebat hujan sampai banjir kat simpang selepas susur keluar dari Federal highway nak ke Jakel..
 
Kami tak lama kat situ, adalah dalam 2 jam je.. Sebab ayah Adriana nak balik keje dan ada orang nak datang umah.. So pilih2 kain mana yang berkenan, terus bayar dan balik.. Alhamdulillah, ada rezeki lebih sikit bulan ni, dapatlah beli kain untuk ladies in the family.. Tak banyak mana pun, sorang sepasang.. Untuk gembirakan hati mereka.. Kain untuk kakak Huda dan Adriana pun ada.. Nak buat baju raya tahun depan.. Sedondon..hehe.. Tak sabar rasa nak balik kampung.. In Shaa ALLAH, dalam masa terdekat ni.. Tunggu adik baby kakak Huda lahir dulu..

Gambar shopping kat Jakel takde sebab sibuk dukung Adriana.. Sian dia, sampai tertido-tido sebab ngantuk.. Tapi takpelah, mak long rela dukung Adriana yang tertido.. Cuma kesian kat dia la.. Tak selesa sebab bahu mak long dia ni kan tulang je tersembul..hahaha.. Nasib ko la dik dapat mak long kurus.. Oh lupa plak yang ibu Adriana ada amik beberapa keping gambo.. Tapi yang itu masa pegi Jakel sekali lagi pada esok harinya.. Sabo je la kan.. Mentang2 ada sale, asyik ke Jakel saje..hehehe..

Masa ni Adriana baru je bangun tido.. Tapi bagus dia ni, bangun tido tetap ceria..
 
Bukti kami pegi Jakel.. Tak melencong ke tempat lain ye..hehehe..
 
Dah macam kat rumah sendiri pulak.. Siap bersila bagai..kehkehkeh..

Tapi budak ni dah banyak kerenahnya sekarang ni.. Sangat aktif.. Suka menjerit dengan suara yang sangat nyaring.. Suka menyengih kat orang (konon2 pose paling comel la tu..kehkehkeh).. Dah pandai berdiri sendiri tapi takut nak melangkah.. Dah pandai ajuk orang jawab call kat telefon.. Pantang nampak orang jawab call, orang hello dia pun hello gak.. Kalo kat tangan dia masa tu ada botol susu, botol susu la yang jadi telefon..hihihi.. Tengoklah tu, macam iye2 je jawab call..

Isshh.. Camne nak jawab call ni?? 

Hello.. Helloo.. 

Oh, camni rupanya.. Hello nenek, Adriana ni.. ^__^
 
 
 
 


0 Kata-Kata Hikmat: