Wednesday, March 14, 2012

Akhirnya 1N2D Berakhir..


Actually aku dah lupa apa yang aku citer dalam post yang lepas, maklumlah dah sebulan and within that time, aku langsung tak buka blog ni..Yang aku ingat aku citer pasal program one night two days dan tentang karakter ahli-ahlinya.. Well, just for your acknowledgement guys, last Sunday was the last shoot of this program.. Not so sure when was the actual date it had been taken but it was aired on television last Sunday.. Uwaaaaaa!!! Sedih woooo.. Nangis2 aku tengok aritu.. After 5 years, secara rasminya rancangan ini berakhir.. Dan aku start follow rancangan ni since last year.. So, 4 tahun terdahulu dan bagaimana rancangan ni start, aku memang tak tau.. Sob!! Sob!! Masih sedih lagi ni.. Jumaat malam ni ada repeat lagi, for sure aku akan tengok lagi dan nangis lagi.. Uwaaaaa!!!

Kenapa nak sedih sangat kan? Rancangan ni sama juga dengan rancangan yang lain-lain kat tv tu. Macam drama bersiri, sampai ke climax, citer pun berakhir, ganti dengan citer lain. Okla, based on my view yang hanya mengikuti program ni dalam jangka masa setahun..

1. Ini rancangan realiti, memanglah akan diedit sebelum ditayangkan di tv tapi mostly apa yang ditunjukkan adalah berdasarkan realiti yang berlaku. So kalo kena denda masuk dalam air atau tido kat luar, memang diorang buat betul2.

2. Ada ikatan persahabatan yang kuat antara cast members, Sugeun, Seunggi, Jiwon, Jongmin dan Taewoong. Ada masa kena jadi kawan, ada masa kena jadi musuh, based on task yang diorang kena buat. Tapi diorang memang best. Sedihnya lepas ni tak dapat tengok diorang bersama lagi.

3. Rancangan ni sama macam survival game, kadangkala ada yang terpaksa mengalah, ada yang tak dapat makan, ada yang kena denda. Dan disebabkan itu, perasaan kasihan, sedih akan datang secara automatik bila perkara2 yang tak berapa gembira berlaku. Contohnya, cast member yang paling aku suka, si Taewoong. Dia ni tak berapa bijak kalo bab games ni. Selalu dia kalah dan tak dapat makan. Dia ni tak banyak cakap dan agak pemalu tapi face expression memang bagus sebab dia ni good actor. So, bila dia kalah tu, walaupun dia tak cakap tapi boleh nampak dari muka dia yang dia tu lapar. Masa tu memang kesian sangat. Tak sanggup nak tengok muka dia masa tu.. Uhuk.. Uhuk..

4. Aku ni manusia biasa yang diciptakan dengan dikurniakan pelbagai perasaan oleh Maha Pencipta. Dan secara logiknya apabila hati kita dah suka dan minat dengan sesuatu, then tiba2 terpaksa berpisah, of course kita akan rasa sedih, right? So, itulah yang telah berlaku kepada aku. Maknanya aku ni normal la..hahahahahaha..

Well, walau apapun yang berlaku, life still need to be continued. Disebabkan rancangan ni, diorang tak dapat nak fokus pada karier diorang. So lepas ni masing2 bolehlah concentrate pada apa yang diorang nak buat. Kata orang kalo kita berhenti pada saat kita berada di puncak, kita akan dingati dan level of respect tu lebih tinggi.

So, for Sugeun, Taewoong, Seunggi, Jiwon, and Jongmin, all the best for all of you. Keep entertaining us, your beloved fans. Hwaiting!!!!!


1N2D daebak!!!!!






0 Kata-Kata Hikmat: