Friday, March 16, 2012

Feel Something..


Bila bangun pagi tadi terasa something.. Camne nak citer ek? Bila tengok cuaca dah panas, tapi tak terik, suasana tenang, tak busy dengan bunyi kenderaan lalu lalang, aku terasa something la.. Satu perasaan yang sangat best.. Rasa tenang jek.. Perasaan yang selalu aku alami bila aku ada kat kampung.. Uwaaaa, rindu kampung ke ni? Baru je balik 2 minggu lepas.. Tapi seriously inilah perasaan yang selalu aku rasa bila kat kampung.. Yela, kat kampung bukan buat apa pun.. Breakfast mak aku yang selalu prepare (ceh!!nampak sangat malas aku ni..hahaha..). Dalam kul 8.30 pagi dah relax beramai-ramai kat meja makan.. Sambil sarapan sambil borak.. Pastu suasana pun tenang jek.. Aduh, seronoknya rasa.. Nanti dalam kul 10.30 ke 11.00 pagi, baru nak masak makan tengahari.. Sambung bergossip lagi kat dapur.. Lagi2 kalo semuanya ada.. Silap2 mak aku suruh anak dengan menantu dia yang masak (ini turn aku la, sebab malas nak masak sarapan..hehehe..). Tapi selalunya aku jadi assistant mak aku je.. Normally dia masak main dish, kalo sayur campak2 tu dia suruh la aku yang masak..hahaha.. Sonang kojo den..

Lagi satu, perasaan camni selalu gak aku rasa masa kat sekolah dulu... Wahhhh!! Dah citer bab sekolah, nampak sangat rindu kat kawan2 sekolah dulu.. Yela, dulu kelas aku kat tingkat tertinggi, tingkat 2.. Dalam kelas tu ada 21 orang je.. Kelas Sains Tulen, tak ramai dan satu kelas je.. Kalo tak berapa ramai tu, memang tak berapa bising la.. Selalunya kalo cikgu takde atau tak masuk, kitaorang buat keje sendiri.. Dan kelas akan sunyi sepi.. Perasaan camni la yang akan appear.. Aduhhh!! Rindunya zaman persekolahan.. Mostly dalam pukul 9 pagi camni dah waktu subjek yang ketiga.. Rasanya setiap subjek 40 minit.. Aku pun dah tak ingat jadual waktu masa sekolah dulu.. Yang aku ingat, kelas bermula kul 7.30 pagi, rehat kul 10.10 pagi sampai 10.30 pagi, pastu sambung belajar sampai kul 1.10 petang.. Ini waktu standard la, kira balik awal.. Kalo ada tambahan subjek, sampai kul 2.30 petang la jawabnya.. Yang aku ingat ini waktu subjek Prinsip Akaun.. Dari 1.10 sampai 2.30 petang.. Time ni combine dengan pelajar kelas perdagangan sebab student tak ramai dalam kelas aku.. Subjek elektif, yang lain pilih Geografi.. Dahlah time tu perut dah berbunyi, subjek plak aku tak minat, memang time cikgu ajar tu banyak la setan bergayutan di kelopak mataku..hehehehe.. Ngantuk tahap gaban siot.. Memang setan betul la setan ni.. Dan disebabkan aku tak minat subjek ni, masa SPM aku dapat cermin mata untuk subjek ni.. Korang bayangkan la kawan2 aku yang lain boleh score baik punya, aku tercicir..hahaha.. Takpela, masa tu tak tau minat ke arah financing, accounting tu tak wujud dalam diri aku ni.. Nak turn back dah terlambat.. So, belasah je la labu.. Aku betul2 rindu masa2 kat sekolah dulu.. Masa tu rasa macam tak suka nak belajar ni sebab banyak homework cikgu bagi.. Tapi bila dikenang2kan semula, itulah antara saat yang paling manis dalam hidup aku.. 11 tahun bergelar pelajar.. Dikelilingi rakan2 yang baik.. Sedar2 tak sedar persahabatan yang terjalin bertambah erat sehingga menimbulkan rasa rindu apabila lama tidak bersua.. Until now, dah hampir 16 tahun aku tinggalkan sekolah.. Bila balik kampung, lalu kat depan sekolah, rasa semacam.. Terus semua memori menari2 dalam otak aku ni.. Rindunyaaaaaa..

Kepada sahabat2 ku semua, aku sangat merindui korang semua.. Yang sama kelas atau lain kelas, korang semua tetap kawan2 aku.. Memang tak dinafikan kenangan waktu sekolah adalah kenangan yang akan dingati dan dirindui oleh kita semua.. Yang nakal, yang baik, yang terbaik, yang tercorot.. Tapi yang pasti kita semua telah berjaya hari ini.. Walaupun tidak sebesar dan segah mana, namun kita semua telah berjaya mengharungi kehidupan ini berbekalkan ilmu yang telah diberikan oleh semua guru yang telah bertungkus lumus mengajar kita.. Dan ingatlah, tanpa didikan dan ajaran mereka, kita tidak mungkin berada di mana kita berada sekarang.. Terima kasih wahai guru2 kami semua..

Korang, aku rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kat korang semua.. Serius rasa nak menitik air mata masa taip entry ni.. Tapi ku tahankan jua.. Nanti orang lain pelik pulak nape aku syahdu syahdan tetiba ni..hahaha.. Apapun aku sentiasa mengharapkan dan mendoakan yang terbaik dalam hidup korang semua.. InsyaALLAH...










0 Kata-Kata Hikmat: