Monday, April 9, 2012

Cerita Hari Ini..Hehe..


As Salam dan salam sejahtera semua,

Selamat bertemu kembali di minggu baru.. Apa citer yang ada arini ek? Sebenarnya takde citer pape pun.. Tapi disebabkan semangat nak memeriahkan blog ni, reka ajelah apa2 citer.. Asal ada.. hahahahaha..

Semalam aku pegi rumah Adriana lagi.. Rindu banget deh sama anak kecil itu.. Kayaknya sudah lama enggak ketemu walhal baru aja ketemu Rabu lepas (aik, apsal tetiba dialek bertukar ni? aku sendiri pun confuse.. hehehe..;p). Aduhai, geramnya la dengan budak montel ni.. Sedapnya dapat peluk dia.. Tapi bila bab dukung, adehh, tak larat den.. Semangat sungguh si kecik ni.. Semalam Adriana ajak ayah dia keluar jalan2.. Selalunya bila ayah keje dia tau, sebab tak nampak ayah sepanjang hari, so dia dok dengan ibu kat rumah, diam2 je.. Baik je.. Bila nampak ayah ada kat rumah sepanjang hari, dia dah tau ayah tengah cuti.. Tu yang dia ajak keluar jalan2.. Boring dok umah.. Merengek buat bising.. Alahai, pandainya la budak2 zaman sekarang ni.. Tak nak dok umah.. Ibu dia pulak cakap, bila Adriana nampak muka mak long ni tandanya nak gi jalan2..kahkahkahkahkah.. Mana taknya asal mak long ada je, mesti akan keluar dari rumah.. Gi jalan2 kat mana2 je la.. Ayah penat la dik oii.. Dia nak rehat kat umah je.. Last2 tak gi memane pun.. Kebetulan pulak petang semalam hujan lebat.. Ayah pun dah kuak lentang atas katil.. Hujan dah teduh, ayah tak bangun2 lagi.. Lain kali la jawabnya pegi jalan2.. Padahal baru semalamnya balik jumpa nenek Selayang.. Suka berjalan budak comel ni.. Kalo korang nak tengok camne dia mengamuk, baca next entry.. Memang membebel je la mulut budak tembam ni.. Tak padan kecik.. Tapi syok oo dengar dia membebel.. ahaks..

Pastu malamnya pulak tak nak tido padahal mata dah ngantuk sesangat.. Asyik meragam je.. Nak kena dukung je, tak kasi orang yang dukung dia duduk.. Bila baringkan atas tilam, popok2 tak nak tido jugak.. Cuba lawan mata selagi boleh.. Rupa2nya nak tunggu mak long dia ni balik dulu baru nak tido.. Nak tengok aku balik.. Bila sampai umah je malam tadi, aku anta la SMS kat adik aku a.k.a ayah Adriana bagitau dah sampai, dia pun bagitau Adriana dah tido.. Lepas je aku gerak, bawa dia masuk bilik, terus tido.. Alahai, sayangnya dia pada mak long dia ni ye.. Sanggup tunggu mak long balik baru tido.. Bijaknya la Adriana mak long ni.. Sama macam kakak Huda gak.. Mak long saaaayang kamu berdua sangat2 tau..

Semalam pun aku dah dapat baju yang aku tempah dari adik ipar aku a.k.a ibu Adriana.. Ibu Adriana ni tailor tapi tak sepenuh masa.. Ikut kelapangan.. Dapat gak income lebih.. Dua minggu lepas aku bagi kain suh dia jahitkan.. Semalam datang dah siap.. Sukanya.. Boleh pakai masa cousin aku kawin nanti.. Dah itu je baju terbaru yang aku ada.. Bolehlah, walaupun tak menepati tema pengantin.. Ala, yang bertema-tema pengantin.. Kalo nak semua ahli keluarga menepati tema, bagilah kami kain yang sama.. Boleh kami buat baju sedondon.. Gila ko, berape meter nak beli? Kalo 2 - 3 orang takpelah.. Ni ramai siott.. Bankrap pengantin..hahahaha.. Ala, takyah ikut tema sangat, kesian kat famili yang tak berapa berkemampuan nak sediakan pakaian kalo bertema-tema ni.. Pakai jelah mana yang ada.. Oh ye, baju tu warna purple.. Batik Kelantan.. Lady boss bagi.. Terima kasih madam..hehehe.. Nanti bila dah pakai, aku upload gambo ek.. Tapi lepas cousin aku kawin la.. Hujung bulan 5 nanti..hehehe..

Wah, sedar tak sedar panjang gak entri hari ni.. Walaupun tak tau nak citer apa tadi tapi best gak meraban hari ni..kihkihkih.. Okla, aku tau korang dah penat nak scroll down page ni.. Dari tadi tak jumpa citer yang menarik, kan? Sorila ek.. Lain kali ada citer happening aku letak dalam blog ni k.. Ha!! Minggu depan..minggu depan.. Confirm.. Sebab ada sesuatu yang best bakal berlaku.. InsyaALLAH.. Doa2kan semuanya berjalan lancar ok.. Sayang korang semua.. ^___^v






0 Kata-Kata Hikmat: