Tuesday, April 24, 2012

Goodbye Jakarta.. (Last Part)


Lepas je makan kitaorang pun meneruskan perjalanan ke airport.. Tapi on the way tu sempat lagi singgah ke Pluit Mall sebab our lady boss nak cari brownies.. Actually dia nak cari brownies Kartika Sari yang terkenal di Bandung tu tapi since kitaorang kat Jakarta and tak sempat nak terjah Bandung, pak supir pun bawak la kitaorang ke sini.. Mana tau ada terjumpa brownies yang dicari-cari..

Kat sini kitaorang tak turun pun.. Tunggu dalam mobil je.. Capek banget deh rasanya.. Lagipun dah beli kek lapis fresh homemade lagi.. Kawan pak supir yang bikin.. Enak lo.. Pak supir parkir mobilnya di kawasan tu, kitaorang pun relax la dalam mobil.. Ngobrol2..hehehe.. Dalam setengah jam lepas tu lady boss pun selesai shopping.. So, perjalanan pun diteruskan semula.. Dalam pukul 3.00 pm Indonesian time, kitaorang pun sampai di airport.. Makasih pak Sugi dan pak Yuli yang telah menjadi supir kami.. ^__^

Bila dah sampai airport, baru nampak pertambahan beg.. Masa datang masih boleh lenggang2 lagi.. Masa balik, amik ko.. Terpaksalah hire porter nak angkut beg2 tu masuk dalam.. Gila ko nak tarik sendiri.. Dengan kotak kek lapis lagi.. 10 biji tu.. Dalam 10 kg ada tu.. Sape nak angkat? Bos jugak.. Sian bos..hihihi.. Kitaorang terus menuju ke kaunter check-in untuk check-in bagasi dulu.. Tapi pukul 3.50 pm baru kaunter buka.. Dan nak dijadikan cerita, ada 2 bagasi terlebih berat.. Maximum 23 kg je.. Tapi satu tu 24.3 kg dan satu lagi 25 kg.. 1 kg lebih kena bayar USD 55.. Mak aih!! Mahal giler.. Boss aku yang settlekan..hehehe..

 
Our last photo in airport..

Lepas barang dah check-in, kitaorang pulak check-in.. Bila dah check-in, lega la.. Tapi nak tunggu flight berlepas, lambat la pulak.. Flight kitaorang pukul 6.50 pm Indonesian time.. So, sementara nak tunggu tu, kitaorang pun merayau-rayau la dalam tu.. Tengok2 kedai apa yang ada dalam tu.. Mana tau boleh beli sesuatu lagi ke.. Yelah, uang pun masih ada Rp. 120,000 lagi kan.. Kalo bawak balik Malaysia tu mana ada money changer nak tukar.. Sikit sangat.. Kena gelak je nanti..kihkihkih.. So, jalan punya jalan, terjumpa la toko batik ni.. Semuanya barang batik dalam tu.. Tapi aku takdelah berminat dengan kemeja batik ke apa ke.. Aku berminat dengan barang2 comel yang ada kat situ.. Banyak dompet coin daripada batik.. Fridge magnet pun ada.. Tapi sebelum beli tu congak dulu cukup ke duit kalo nak beli banyak2.. Last2 aku beli 3 dompet coin bentuk baju dengan 1 FM.. Dah itu je yang dapat dibeli dengan duit yang ada..hihihi.. Okla tu kan.. FM tu of coz le untuk I.. Selesai akhirnya misi bershopping di Jakarta.. Walaupun penat tapi of coz le seronok.. Bawak duit semata-mata untuk shopping, sape yang tak nak.. Nasib baik bawak tak banyak.. Kalo tak, tak tau la apa yang akan terjadi..hihihi..


Akhirnya pesawat yang kitaorang naik berlepas juga menuju ke KLIA, Malaysia pada masa yang dijadualkan.. Ah, seronoknya nak balik Malaysia.. Dalam pukul 9.30 pm Malaysian time, kitaorang pun sampai di KLIA.. Alhamdulillah, semuanya selamat.. Saat kaki melangkah masuk ke KLIA tu rasa bersyukur sangat.. Bersyukur kerana dilahirkan di Malaysia, menetap di Malaysia dan bergelar warganegara Malaysia.. I am proud to be a Malaysian.. Thank you ya ALLAH.. Semoga Malaysia akan terus aman dan makmur.. Aminnnn..








0 Kata-Kata Hikmat: