Monday, May 7, 2012

Huda Nak Study..


Di suatu petang ketika sedang berehat-rehat,
Mak long : Eh, apa kat kaki kakak Huda ni? (sambil menunjukkan tahi lalat di kaki Huda)
Huda : Lalat berak kat kaki Huda..
Mak long : ??? (dalam hati: alahai, bijaknya la anak sedara aku ni)


Best tak dialog kat atas tu? Sweet sungguh jawapan Huda, kan? Serius aku tak aspect pun jawapan tu keluar daripada mulut dia.. Aku saja je nak test dia tau atau tak.. Atau maybe kalo dia tau pun dia akan cakap tahi lalat je.. Tapi bila dia jawab camtu, aku pun tergamam.. Tak tau nak cakap apa.. Samada ada orang ajar atau daripada pemahaman dia sendiri, aku pun tak sure.. Malas nak kusutkan fikiran dia.. Budak2 ni kalo dia dah percaya pada satu explanation, dia akan stick pada tu je.. Nanti bila tiba masanya dia akan tau juga apa sebenarnya.. Sekarang ni biarlah dia fikir camtu.. Whatever pun, it sounds very clever, right? Huda Huda.. You are so smart, girl..

And last week mama Huda told me that Huda very excited to buy a study table.. Alah, meja ABC untuk budak2 tu.. Kan cantik warna-warni, cheerful.. Ada ABC, 123, gambar2 kat atas meja tu.. Budak2 memang suka la.. Bukan budak2 je, aku ni pun suka.. Bukannya apa, nak buat meja makan.. Kan rendah je, dah ala2 meja Jepun.. Ha!! Sesuai le tu..ahaks.. Tapi aku tak gi beli lagi.. Nanti le..hehehe..

Meja tu dah selamat pun dibeli oleh ayah dan mama Huda.. Cantik.. Ada gambar lebah, ABC, 123.. Suka le Huda ada meja sendiri.. Lepas ni excited nak belajo je la.. Bagus bagus bagus.. Jangan suruh ayah bawak meja tu sekali bila balik umah atok, udah la ye..hehehe..

Ha, tengok la tu.. Tengah fikir la tu nak lukis apa.. Tapi tengok gaya macam tengah berangan pun ada..hahaha..

Cantik kan meja study Huda..^__^




P/S : Tetiba mak long Huda ni pun rasa excited nak beli meja ni.. Boleh gitu? Gi IOI mall la jap lagi..;p









0 Kata-Kata Hikmat: